تبلیغات
معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

اطلاعات کتاب شناسی:

بازاندیشی درباره رسانه،دین و فرهنگ/نویسنده استوارت ام.هوور،نات لاند بای؛مترجم مسعود آریایی نیا؛ ویراستار محمد مظاهری - تهران:سروش(انتشارات صدا و سیما).1385

این کتاب دارای 4 بخش به شرح های زیر می باشد:

    • بخش یکم: تحلیل رسانه ها،دین و فرهنگ
      • فصل اول: طرح موضوع
      • فصل دوم: فصل مشترک رسانه،فرهنگ و دین یک مقاله ی کتاب شناختی
      • فصل سوم: نقش دین و رسانه در ساخت فرهنگ
      • فصل چهارم: فن آوری و نظریه سه وجهی رسانه

    • بخش دوم: رسانه دین و فرهنگ:جامعه ی معاصر
      • فصل اول: راز آمیز شدن ذوباره جهان دین و تحولات مدرنیته
      • فصل دوم: رسانه های گروهی به مثابه جایگاه مقدس سازی دوباره ی فرهنگ معاصر
      • فصل سوم: گریز از زمان ابعاد آیینی فرهنگ مردم
      • فصل چهارم: فروپاشی و زوال امر قدسی نابهنجاری و بحران در مناسک
      • فصل پنجم: شبکه تجلیات جمعی

    • بخش سوم: رسانه،دین و فرهنگ:نهادهای در حال تغییر
      • فصل اول: تحول دین در عصر همگرایی رسانه ای
      • فصل دوم: رسانه،معنا و روش در مطالعات دینی
      • فصل سوم: تلویزیون دینی مناسک جبران گر در نمایش بزرگ تر اجتماعی
      • فصل چهارم: مقاومت از طریق فرهنگ شفاهی رسانه ای

    • بخش چهارم: رسانه،دین وفرهنگ:اعمال فردی
      • فصل اول: تحلیل روان شناسانه از دین در جهان رسانه ای شده
      • فصل دوم: یک آرمان گرا در مین استریت
      • فصل سوم: دریافت معنای دین از تلویزیون
      • فصل چهارم: رسانه ها و شکل گیری حوزه ی عمومی دینی
      • فصل پنجم: خلاصه مطالب دین رسانه ای


این کتاب ماحصل همایشی است که با عنوان رسانه،دین و فرهنگ در دانشگاه اپسالای سوئد در ما «می» 1993 برگزار شد.
این همایش منجر به تشکیل «گروه اپسالا» شد.این گروه شبکه ای بین المللی از محققانی است که اشاعه،تشویق و نیز پژوهش در باب تعامل و رابطه ی تحقیقات رسانه ای،دین پژوهی و مطالعات فرهنگی را هدف خود قرار داده اند.

تنوع دیدگاه ها و موضوعات مختلف مطرح در این کتاب و نیز فصول کتاب شناختی و معرفی مقالات،آن را از معرفی بیشتر بی نیاز ساخته است.

مترجم علیرغم کوشش در ارائه ی ترجمه ای رسا و بی نقص و ایجاد توازن میان ترجمه ای مفهومی و وفادار به متن،اقرار می کند که در مواردی این توازن به هم خورده و بی شک کاستی ها و نواقصی به وجود آمده است.

در باره ی نویسندگان:

استوارت ام.هوور: استاد تحقیقات رسانه ای و استاد دین پژوهی دانشگاه کلرداو در بولدر است.او آثار زیادی در بارهی رسانه،دین و فرهنگ ارائه کرده است.وی نویسنده ی کتاب «دین رسانه های گروهی:منابع اجتماعی کلیسای الکترونیکی» و کمک ویراستار کتاب «تلویزیون دینی:مناشقات ونتایج» است.

نات لاندبای: در گروه ارتباطات و رسانه های دانشگاه اسلوی نروژ دانشیار است.علاوه بر کتابی که در زمینه ی رسانه ها،معنا و آیین های اجتماعی نوشته،درباره ی موضوع ارتباطات و اجتماع با تأکید بر مطالعه موردی راجع به افریقای جنوبی،به پژوهش و انتشار مطالبی پرداخته است.

سایر نویسندگان عبارتند از:

بابی.سی الکساندر،کریس آرتور،کلر هوئز تز باداراکو،گابریل بار-هایم،کلیفورد جی.کریستیانز،لین اسکافیلد کلارک،گرگور گوثالس،پیتر جی.هورسفیلد،آلف لیندرمن،جسوس مارتین باربرو،گراهام مورداک،جانیس پک،آرنولد شپرسون،کیان جی توماسلی،رابرت ای.وایت

 

منتظر خلاصه ی این کتاب باشید.

دوستان این کتاب را می توانید ازاینجا تهیه کنید.




طبقه بندی: معرفی کتاب،
برچسب ها: بازاندیشی درباره رسانه، دین و فرهنگ، استوارت ام.هوور، نات لاند بای، مسعود آریایی نیا، معرفی کتاب بازاندیشی درباره رسانه دین و فرهنگ،
ارسال در تاریخ پنجشنبه 1 مرداد 1388 توسط نویسنده وبلاگ
قالب وبلاگ